5 provocări pentru manageri și cum pot fi rezolvate

Pe măsură ce oamenii progresează în carieră, este adesea firesc ca, la un moment dat, următorul pas să fie promovarea ca manager.

Managerii pot conduce membrii echipei spre succes, iar satisfacția de a îi urmări și de a asista la victoriile lor este o realizare profesională mare.

Însă nu este o simplă plimbare prin parc. Când ești responsabil pentru dezvoltarea angajaților tăi și succesul echipei tale, întotdeauna vei întâmpina greutăți.

Provocările conducerii unei echipe se schimbă în același timp cu mediul extern de afaceri, așa că chiar și atunci când crezi că totul merge așa cum trebuie, totul se poate schimba într-o secundă.

Iată principalele provocări cu care se confruntă astăzi un manager și modalitățile de a le depăși.

1. Comunicarea eficientă cu angajații

Ca manager, păstrarea distanței față de restul echipei poate părea o practică bună, dar este una dintre cele mai nocive abordări.

Acest lucru creează una dintre cele mai mari provocări pentru manageri – reducerea distanței dintre el și echipă cu ajutorul unei comunicări eficiente.

Managerii buni trebuie să știe să asculte și cum să comunice corect, pentru căaceastă trăsătură joacă un rol important în succesul echipei lor.

La orice nivel de business, lipsa comunicării este cauza principală care cauzează stres în rândul angajaților.

Cum interpretăm acest lucru?

Atunci când un manager nu comunică bine cu echipa sa despre problemele de afaceri sau despre progresul individual, nu numai că poate dăuna relației manager-angajat, dar ar putea, de asemenea, să adauge mult la stres angajaților, stres ce de multe ori afectează productivitatea.

#Rezolvare

Oamenii sunt diferiți – unele metode de comunicare pot funcționa bine pentru unii angajați, dar nu vor funcționa pentru alții. Cel mai bun mod de a depăși orice blocaj de comunicare este să descoperi diferitele tipuri de personalitate ale oamenilor din echipa ta.

Efectuarea testelor de personalitate este o modalitate excelentă de a găsi punctele forte și punctele slabe ale fiecărui membru al echipei, cum comunică cel mai bine aceste tipuri diferite de personalitate și la ce vor reacționa cel mai bine.

Un tool ce poate fi de mare ajutor este 16personalities.

2. Confruntarea problemelor de performanță

Performanța la locul de muncă va fi întotdeauna o preocupare pentru orice manager. Dar în mediul de afaceri de astăzi, dacă echipa ta nu are performanțe la un standard înalt, un concurent ar putea cu ușurință să te surclaseze și să pierzi un client sau mai rău, clienți.

Când această problemă este prezentă, ea trebuie rezolvată cât mai repede cu putință. Dar mare atenție  – managerii au sarcina dificilă de a găsi echilibrul de a obține rezultatele de care are nevoie și în același timp de a nu deteriora relațiile cu membrii echipei.

Dacă îți pui pălăria de „manager dur” prea devreme sau incorect, riști să strici încrederea care deja există sau chiar să creezi disconfort masiv în rândul echipei.

#Rezolvare

Dacă angajații nu au ținte și obiective clare, foarte ușor poți ajunge să fii dezamăgit.

Comunică clar obiectivele și prezintă ceea ce aștepți de la fiecare membru al echipei tale. În acest fel, dacă vreun rezultat nu este cel așteptat, poți aborda problema direct, comparând așteptările cu performanța reală.

Asigură-te că monitorizezi în mod continuu performanța reală în comparație obiectivele stabilite. Apoi, poți identifica orice problemă și să oferi feedback constructiv, ajutând la evitarea escaladării situației deja existente.

3. Gestionarea conflictelor

Într-o lume perfectă, membrii din echipa ta colaborează foarte bine unul cu celălalt. Sunt oameni de echipă, se simt confortabil împreună, iar socializarea este la cote ridicate.

Din păcate, nu întotdeauna lucrurile merge așa cum ne așteptăm, iar atunci când apare un conflict între doi colegi sau mai mulți, acesta este simțit de toți oamenii din echipă.

Atunci când conflictele nu sunt rezolvate la timp, ele pot afecta rapid productivitatea și moralul – și chiar pot duce la părăsirea companiei de către cei mai buni angajați.

Managerii au sarcina să elimine orice conflict încă de la început, înainte ca acesta să producă și mai multe pagube.

#Rezolvare

Când apare un conflict între membrii echipei, este important să înțelegi pe deplin problema înainte de a lua orice măsură.

Un conflict legat de sarcinile de la locul de muncă poate fi sănătos și poate duce de fapt abordări și soluții mai inovatoare – dar este treaba ta ca manager să direcționezi conflictul într-o zonă productivă.

Pe de altă parte, atunci când un conflict între colegi este personal, ar trebui să intervi înainte ca acesta să înceapă să afecteze relația de lucru și restul echipei.

O modalitate de a rezolva rapid orice conflict este să reamintești echipei tale cultura și valorile companiei. Când valorile companiei sunt construite în jurul încrederii, respectului și pozitivității și angajezi oameni special pentru aceste valori, conflictele personale ar trebui reduse la minimum.

Comunicarea acestor așteptări încă de la început va transmite foarte clar tipul de comportament pe care îl așteptați și pe care îl vei tolera.

4. Păstrarea angajaților

Astăzi, abilitățile devin din ce în ce mai specializate, așa că, dacă ai un angajat talentat, vei dori să faci tot posibilul pentru a-l păstra. Dar dacă nu le oferi angajaților tăi cât valorează, nu le recunoști meritele, o va face altcineva.

O provocare ca manager astăzi este să te asiguri că personalul tău este sprijinit, învață noi skill-uri, are o cale clară de progres și este fericit în rolul pe care I l-ai oferit.

O altă provocare este cauzată și de munca la distanță care continuă să fie predominantă – angajații nu se mai raportează la poziția dintr-o companie în funcție de locație.

#Rezolvare

Asigură-te că angajații tăi știu cât de mult îi apreciezi. Să fie plătiți la adevărata lor valoare este întotdeauna o prioritate, dar poți extinde oferta prin recompense regulate sau beneficii și avantaje interesante.

5. Lupta împotriva burnout-ului

Unul dintre subiectele fierbinți în lumea afacerilor în ultimul timp a fost burnout-ul.

Un studiu realizat de Indeed a constatat că 61% dintre cei care lucrează remote și 53% dintre cei care se duc fizic la muncă, le este acum mai dificil să se detașeze de locul de muncă în timpul liber.

Ca manager, este vital să găsești echilibrul între performanță și să ai grijă de sănătatea ta și a echipei tale.

Managerii care nu își iau timp liber sau nu își reîncarcă niciodată bateriile ajung să se epuizeze.

Acest lucru nu numai că dăunează propriei tale sănătăți fizice și mentale, dar oferă și un exemplu negativ.

#Rezolvare

Oamenii sunt productivi atunci când sunt fericiți și sănătoși. Și, nu este surprinzător, acest lucru nu se datorează lucrului peste program.

Oferă un exemplu prin luarea, regulat, de pauze, petrecerea timpului liber cu activități relaxante și chiar adoptarea unui program de 4 zile pe săptămână – un alt subiect fierbinte, mult discutat.

Folosește-te de aceste practici în continu. Pune-le în practică. Amintește-ți că un management bun este un stil de viață, nu un moft.

Gabriela Bădina
Psihoterapeut, Cofondator Insidemind

Ești pregătit să depășești mai ușor provocările din viața ta?

Dacă vrei să treci peste obstacolele din viața ta, este timpul pentru o nouă perspectivă asupra modului în care le abordezi.

Contactează-ne
Am lansat programul „INCONȘTIENTUL LA MUNCĂ"
This is default text for notification bar

Te anunțăm de fiecare dată când publicăm articole noi

Livrat gratuit în căsuța ta email. Te poți dezabona oricând.