Ce te face un manager cu care toată lumea ar vrea să lucreze?
Această întrebare a generat multe teorii diferite de-a lungul anilor; chiar și cercetătorii s-au alăturat conversației și au încercat să o rezolve.
Deși nu există o singură trăsătură care te-ar putea face un manager eficient, o abilitate comună este arta de a pune întrebările corecte, la momentul potrivit.
La Insidemind, în sesiunile pe care le-am avut cu diferiți manageri, am descoperit că formarea obiceiului de a pune întrebările potrivite, în momentele potrivite, îți va permite să descoperi în mod proactiv problemele înainte ca acestea să se manifeste.
A deveni un manager admirat și respectat este o practică ce se va întinde pe tot parcursul vieții profesionale.
Iată 5 întrebări pe care le poți adresa angajaților tăi în fiecare săptămână.
1. Ce realizări ai avut săptămâna aceasta?
Acesta este întotdeauna un bun exemplu pentru a relaxa conversația.
Nu rata niciodată ocazia de a lăsa angajații să sărbătorească și chiar să se laude cu toate lucrurile care merg bine în rolul pe care îl au.
Aici pot fi incluse și reușitele mici care sunt adesea trecute cu vederea pentru că nu sunt legate de prioritățile de top.
Ca bonus, vei înțelege care sunt punctele lor forte, astfel încât să poți planifica mai multe oportunități de a le extinde în viitor.
2. Cu ce provocări te confrunți?
Prea des, managerii simt că singura modalitate de a aborda problemele este să reacționeze la ele atunci când au apărut.
Întreabă-ți oamenii din echipă cu ce provocări se confruntă, astfel încât să poți lua măsuri proactive pentru a le preveni înainte ca acestea să devină probleme în adevăratul sens al cuvântului.
În același timp, ai în față o oportunitate de a construi unui spațiu sigur, din punct de vedere psihologic, pentru ca angajații să se simtă în siguranță în preajma ta, ca lider.

3. Cum te simți?
O întrebare banală dar plină de substanță.
Ideea că sentimentele ar trebui separate de muncă este un principiu învechit și, sincer, imposibil de realizat. Viața nu se oprește în timpul orelor petrecute la locul de muncă, așa că este important să înțelegi care este starea generală a oamenilor din echipa ta.
În plus, ajutându-ți angajații să învețe să-și articuleze emoțiile poate duce la relații mai sănătoase și o mai bună rezistență la locul de muncă cât și în viața de zi cu zi.
Studiul profesorului de la Harvard Business School, Jeff Polzer, arată că procesul de construire a încrederii începe cu vulnerabilitatea. Împărtășirea emoțiilor cu angajații poate ajuta la crearea unui mediu sigur pentru ca oamenii să fie sinceri și cu ei, și cu tine.
4. Pe o scară de la 1 la 10, cât de împlinit ești? De ce?
Studiile din psihologia pozitivă ne spun că satisfacția angajaților este un precursor al succesului.
Atunci când colegii tăi (îi putem numi așa) se simt împliniți, nu numai că vin cu soluții mai bune, dar satisfacția lor ajută și la construirea unei culturi a performanței și a încrederii.
Punerea constant a acestei întrebări te va ajuta să înțelegeți nivelul lor de implicare și să transmiți mesajul că sunt apreciați dincolo de performanța lor.
5. Întreabă cum poți deveni un lider mai bun
Feedback-ul nu este un lucru confortabil de oferit sau de primit, mai ales atunci când acesta vine nesolicitat.
Feedback-ul cel mai valoros este cel pe care îl ceri.
Îți poate dezvălui ce faci bine în prezent și la ce comportamente trebuie să lucrezi pentru a deveni un manager mai bun.
Ca efect secundar poate servi și ca model și poate încuraja oamenii să se simtă confortabil să își ceară propriile feedback-uri.

Epilog
Se pot întâmpla multe într-o zi de muncă și, mai ales, pe parcursul unei săptămâni întregi, așa că nu lăsa aceste discuții importante să dispară de pe agenda ta.
Folosirea acestor cinci întrebări săptămânal va ajuta să le oferi angajaților o voce, să deschizi ușa conversațiilor productive și să avansezi în drumul tău pentru a deveni un manager mai bun.